26 Şubat 2011 Cumartesi

TUZLU BAHARATLI KURABİYE...

MALZEMELER:
3,5 Su bardağı un
1 Çay bardağı sıvı yağ
3 Yumurta( 2 Tanesi hamurun içine, 1 tane sarısı kurabiyelerin üzerine sürülecek)
1 Yemek kaşığı yoğurt
1 Şeker kaşığı tuz
1 Çay kaşığı şeker
1 Paket kabartma tozu..
Baharat olarak ben bol kekik ve bol pul biber kullandım.. Arzu eden dere otu ve peynirde kullanbilir..

YAPILIŞI:
Unu geniş bir kaba alın içerisine tüm malzemeyi ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın.. Bundan sonrası sizin yaratıcılığınıza kalmış hamura istediğiniz şekili verebilirsiniz. Hamuru merdane ile 1 santim kalındığında açıp Kurabiye kalıpları ile şekil verin.. Ben bi bölümünü kalıpla çıkardım bi bölümünüde elimde şekillendirdim.. Altını hafif yağladığınız tepsiye dizin.. Üzerine yumurta sarısını sürüp çörek otu ve susamla süsleyin.. Fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin..

Hiç yorum yok: