23 Aralık 2008 Salı

KEK..

Resim hava karardığında çekildiği için biraz karanlık çıktı ama tadı çok güzeldi. . Gündüz çekilen resimler çok daha net ve güzel çıkıyor.. Malzemeler:
1 Adet Doktor oetker sade kek karışımı
Tarife ilave edilecekler:
4 yumurta
2 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağı süt
125 gr margarin ( ben orta boy 1,5 su bardağı sıvı yağ kullandım)
1 Poşet vanilya
Arzuya göre 1 portakal veya limon renedesi var tarifin orjinalinde ben onlar yerine 1 adet elma kullandım
Yarım yemek kaşığı kakao ekledim ..
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar yaklaşık 3 dk çırpın.. Üzerine kalan diğer malzemeleri ilave ederek önce yavaş daha sonra dızlı devirde 3 dk çırpın.. Burda hazırlamış olduğum kek hamurundan küçük bi kase ayırıp içerisine yarım kaşık kakao kattım..kek hamurunun orta kısmına ekledim.. Tarife göre hazırlamış olduğum kek hamuruna portakal yada limon kabuğu yerine 1 elmayı rendeleyip karıştırdım.. Kek kalıbını margarinle yağlayın. Hazırladığınız kek hamurunun bi kısmını alt kata arasına ise kakaolu karışımdan katın .. En üstüne ise tekrar tekrar kek hamurunu ekleyin.. Önceden ısıttığınız fırında pişirin.. Pişen kekimizi en az 10 dk bekletip sonra kalıbından çıkarın..

2 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

canım yine ben..seni görüyorum bana geliyorsun galiba..altta sayaç varya benim..denizcafe yi adana bağlantısından gösteriyor..profilinde türkiye yazıyor ama nerdesin bilmiyorum tabiki.
kekin çok güzel olmuş resimde öyle gerçekten..bende anca 10 tane çeksem ikisimni beğeniyorum emsela.
eline sağlık sevgiler..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Güzel olmuş.Resimle benim de başım belada. Blog açmadan önce hayatımda hiç resim çekmediim için, bir yiyeceğin fotoğrafını çekmek içimn 10 - 15 tane çekiyorum. Evdekileri biraz çıldırtıyorum ama ne yapalım zamanla daha iyi olacağız.
Sevgiyle kal.