2 Aralık 2008 Salı

Zeytinyağlı bezelye..



Bilim adamları zaman kısaldı diyor. Çok da haksız sayılmazlar hani . Zaman çok çabuk tükeniveriyor artık. Bir bakıyorsunuz ışık hızıyla kayıvermiş elinizin altından. Hiç bir şeye tam yetişemiyebiliyorsunuz. Her şeye yetişme telaşından bir bakıyorsunuz bir çok şey eksik kalmış hafif ucundan.
İşte bu bezelyeleri aldığımda ve pişirdiğimde zamanda kısa bir yolculuk da yapmış bulundum. Çocukluğumda her şey mevsiminde yenirdi. Domates mevsiminde alınırdı. Bezelye mevsiminde. Oysa şimdi öylemi . Sebzeler ,meyvelerde zamana ayak uydurdular. Zaman değişiyor,değişen zamanla her şey gibi onlarda değişiyor. Kış mevsiminde artık her şeyi bulabilmeniz mümkün. Yaz tadında olmasada kırmızı domatesler, içli bezelyeler. Baktım bu hafta bezelye fiyatları çok uygun. Üstelik bu mevsimde bu kadar güzel. Hiç kaçırmadım aldım ve pişirdim, fotoğrafladım. Dumanı üstünde görüntüledim üstelik. Eee ne demiştik sürekli bir şeylere yetişmek gerekiyor.Bende oğlumu okuldan alacağım. Yetişmem gerekiyorJ



v ZEYTİN YAĞLI BEZELYE

1 kilo bezelye
2 patates
2 havuç
2 kuru soğan
3 domates
1 yemek kaşığı domates salçası
1 çay bardağı zeytin yağı
1 şeker kaşığı şeker
1 su bardağı su
1 çay kaşığı karabiber ,tuz ( baharatları damak tadına göre ayarlayın)


v YAPILIŞI

Bezelyeleri ayıklayıp yıkayın süzün. Patatesleri havuçları soyup küp doğrayın. Soğanı piyaz kıyın. Domateslerin kabuklarını soyup doğrayın. Tencereye zeytinyağını koyup üzerine bezelyeleri, patatesleri , havuçları ve soğanı katın 2,3 dakika sote yapın. Üzerine domatesleri ve salçayı ekleyin. 1 tatlı kaşığı şeker, 1 çay kaşığı karabiber , tuz ve suyunu ilave edip tencerenin kapağını kapatın. Ocağın altını kısıp kısık ateşte pişirin. Dilediğiniz gibi sıcak veya soğuk servis yapabilirsiniz…

Hiç yorum yok: